• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
روانشناسی اجتماعی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1398)
شماره شماره 51
دوره دوره 6 (1397)
دوره دوره 5 (1396)
دوره دوره 4 (1395)
دوره دوره 3 (1394)
دوره دوره 2 (1393)
دوره دوره 1 (1392)
بزرگمهری, خاطره, حافظی, فریبا, عسکری, پرویز, مکوندی, بهنام, پاشا, رضا. (1398). اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم شهر اصفهان. روانشناسی اجتماعی, 7(51), 11-21.
خاطره بزرگمهری; فریبا حافظی; پرویز عسکری; بهنام مکوندی; رضا پاشا. "اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم شهر اصفهان". روانشناسی اجتماعی, 7, 51, 1398, 11-21.
بزرگمهری, خاطره, حافظی, فریبا, عسکری, پرویز, مکوندی, بهنام, پاشا, رضا. (1398). 'اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم شهر اصفهان', روانشناسی اجتماعی, 7(51), pp. 11-21.
بزرگمهری, خاطره, حافظی, فریبا, عسکری, پرویز, مکوندی, بهنام, پاشا, رضا. اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم شهر اصفهان. روانشناسی اجتماعی, 1398; 7(51): 11-21.

اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم شهر اصفهان

مقاله 2، دوره 7، شماره 51، تابستان 1398، صفحه 11-21  XML اصل مقاله (856.03 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
خاطره بزرگمهری email 1؛ فریبا حافظیorcid 2؛ پرویز عسکری3؛ بهنام مکوندیorcid 4؛ رضا پاشاorcid 5
1گروه روانشناسی، پردیس علوم تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
2گروه روانشناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
3دانشگاه آزاد واحد اهواز
4گروه روانشناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، ایران
5دانشگاه علوم تحقیقات اهواز
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر انجام گردید. طرح این پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه دهم شهر اصفهان در سال تحصیلی97-1396 بودند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی مرحله ای بود. نمونه مورد مطالعه از بین دانش آموزان 4 مدرسه و30 نفر بصورت تصادفی انتخاب و در گروه آزمایش و گروه کنترل گمارده شدند(هر گروه 15 نفر). از پرسشنامه مطلوبیت اجتماعی کراون و مارلو و مقیاس انگیزش تحصیلی والرند برای جمع آوری داده ها استفاده شد. سپس گروه آزمایشی طی 14 جلسه بصورت گروهی در جلسات آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه گادرنر شرکت نمودند. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که روش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر موجب افزایش مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی در گروه آزمایشی در مرحله ی پس آزمون شده است(p
کلیدواژه‌ها
آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر؛ مطلوبیت اجتماعی؛ انگیزش تحصیلی؛ دانش آموزان دختر
عنوان مقاله [English]
The Effectiveness of Educational Intelligence Training Based on Gardner's Multiple Intelligence Theory on Social Utility and Educational Motivation in Isfahan female Students
نویسندگان [English]
khatereh bozorgmehri1؛ Fariba Hafezi2؛ Parviz Askary3؛ behnam makvandi4؛ Reza Pasha5
1Department of Psychology, Khuzestan Science and Research Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran
2Department of Psychology, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran,
3Azad university of Ahvaz
4Department of Psychology, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran,
5Department of Psychology, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran,
چکیده [English]
The purpose of this study was to investigate the effectiveness of Gardner Multiple Intelligence Training on social utility and academic motivation of female students. The design of this research was a quasi-experimental design with pretest-posttest and control group design. The statistical population consisted of all 10th grade students of Isfahan city in the academic year of 1394-1396. The sampling method was randomized. The sample was selected from among students of 4 schools and 30 students randomly selected and assigned to the experimental and control groups (each group was 15). The Krone-Marlow Social Utility Questionnaire and Valerand's Motivational Scale were used to collect data. Then, the experimental group participated in 14 regular sessions in the training sessions on intelligence education based on Gadner's theory. Data were analyzed using multivariate and single variable covariance analysis. The results of this study showed that the method of intelligence based on Gardner Multiple Intelligence Theory increased the social utility and academic motivation in the experimental group at the post-test stage (p
کلیدواژه‌ها [English]
Gardner multiple intelligence theory, Social Desirability Introduction, Educational Motivation, Female Students
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 68
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 81
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.